עמוד הבית מאמרים עיצוב אתרי אינטרנט עיצוב אתרים תדמיתיים מסוגים שונים

עיצוב אתרים תדמיתיים מסוגים שונים

ImageSiteDesignPicאתרים תדמיתיים כשמם הם. הם האריזה השיווקית של העסק/גוף המייצגת אותו ברשת האינטנרט, את יכולותיו, מוצריו, נסיונו בהרחבה תוך אפשרות יצירת קשר ישיר עמו. האופן בו ניגש לעצב אתר תדמית נובע בראשונה ממהות העסק, מתוכן האתר שיוצג וממטרותיו. ישנם אתרים תדמיתיים שהעיצוב שלהם מאוד  דומיננטי

ואילו באחרים נצטרך ליצור עיצוב מינימליסטי כדי לתת את הבמה לנושא המדובר. הניואנסים בעיצוב סוגי אתרי תדמית שונים יבואו לידי ביטוי בעיקר בעיצוב דפי הכניסה אליהם, חלון הראווה של העסק. התחושה המיוצרת בדף הכניסה לאתר אינטרנט היא זו שתקבע האם הגולש יישאר לתור את האתר או יעזבו לאחר שניות ספורות לכן על מעצב האתרים להשקיע מחשבה רבה ביצירת עיצוב מושך, מעניין המחובר למהות העסק ומטרותיו. עיצוב הדפים הפנימיים נובע ומושפע כמובן מעיצוב דף הכניסה לאתר אך מבנהו ברובו יחזור על עצמו.

אתחיל מהקל לכבד.
לדוגמה כשנעצב אתר אינטרנט עבור גלריית אמנות או עבור יוצר, אמן/מעצב, המציג את יצירותיו ינקוט מעצב האתרים, במשנה זהירות. אין מדובר באתר תדמית רגיל. עיצוב האתר, במקרים כאלה צריך להוות עטיפה עדינה המבליטה את המוצגים ושמה אותם במרכז. לכן הקומופוזיציה של הדף, הן של דף הכניסה והן של הדפים הפנימיים, תהא פשוטה, ניצור גישה מהירה וקלה לניווט באתר והשימוש בצבעים יהיה כזה שלא יתחרה בצבעי היצירות כגון: אפור, שחור בשילוב לבן. הדבר החשוב ביותר באתר כגון זה הן יצירות האמנות עצמן. לכן עיצוב אתר תדמית כגון זה הוא מאוד נקי, פשוט ועדין.

אתרי תדמית העוסקים בתחומי העיצוב והאסתטיקה כמו לדוגמה בתחום האופנה, עיצוב תעשייתי, עיצוב פנים, צילום וכדומה, דף הכניסה אליהם מעוצב כך שהדגש העיקרי הוא על הצד הויזואלי. בניית דף הכניסה כולו או חלקו מורכב לרוב ממצגת פלאש המציגה את העסק בצורה אטרקטיבית ודינמית/שילוב של תצלומים הייחודיים לו. נעשה שימוש בצבעים תואמים על מנת לייצר תחושות מסוימות ובניית הקומפוזיציה של הדף נעשית באופן כזה המבליט את הנושא העיקרי. הכל כדי להכניס אותנו הגולשים לאווירה המתאימה. המידע הטקסטואלי יופיע בצמצום ויכלול בעיקר את תפריט הניווט המרכזי באתר ופסקת מידע תמציתית אודות החברה ופעילותה בתוספת אפשרות יצירת קשר עם העסק.

ImageSiteDesignBigPic

סוג אחר של אתרים תדמיתיים הם אתרים של בעלי מקצועות חופשיים כגון: רואי חשבון, עו"ד, וטרינרים, מאמנים אישיים ושל חברות העוסקות בתחומי ייעוץ והדרכה שונים כמו לדוגמה בתחום הפיננסי, בתחום הנדל"ן, ייעוץ מס וכדומה.
כאן עיצוב האתר מורכב יותר בגלל כמות המסרים שעלינו להעביר לגולש. תפקיד העיצוב הויזואלי באתרי אינטרנט הוא להוות תמיכה וחיזוק לתוכן שבאתר לכן נשתמש כאן במינון נכון בשילוב בין האלמנטים הויזואליים כגון:תמונות סטטיות/מצגת פלאש/וידאו ובין המסרים הטקסטואליים.
דף הכניסה לאתר תדמית מהסוג הזה מציג את יכולות בעל המקצוע, את סוגי השירותים הניתנים על ידו, יכולת יצירת קשר מהיר עמו, עדכונים על פעילותו, לעיתים אף מאמרים מקצועיים בתחום העיסוק וסוגי טיזרים שונים שנועדו למסור לנו מידע נוסף על העסק ולסייע בכך במשיכת הגולש הפוטנציאלי לתוככי האתר לקבלת מידע מפורט יותר.

סוג נוסף של אתרי תדמית הם אתרים לעסקים קטנים המשלבים בין אתר תדמיתי לאתר מסחרי.
 אתרים תדמיתיים של עסקים קטנים כגון: אתרי מזון מיוחד, אתרי תוכנות, מוצרים לילדים, אתרי תכשיטים וכדומה המעוניינים בחשיפתם לקהל הרחב תוך הצגת מספר מצומצם של מוצריהם למכירה שאיננה אונליין.

דף כניסה לאתר תדמית כגון זה יקבל את פנינו בהצגת החברה כשהדגש הוא על מוצריה ורק לאחר מכן יוצג שאר המידע לפי סדר חשיבותו.

בכל סוגי אתרי התדמית שהזכרתי תפריט הניווט המרכזי מופיע לרוב בראש הדף ואילו תפריט הניווט המשני כמו תתי לינקים יופיע בצידי הדפים הפנימיים או בגלילה מתחת ללינקים המרכזיים. לינקים ראשיים פחות חשובים ימוקמו במקום פחות בולט בחלקו העליון של הדף או בחלקו התחתון. הדפים הפנימיים באתר יכילו כמובן מידע בהרחבה אודות העסק, אפשרות יצירת קשר עמו, גלריית תמונות בשעת הצורך, לעיתים הורדת קבצי עדכון כמו באתרי תוכנה לדוגמה ועיצובם יהיה בנוי באותו אופן.

עיצוב הדף הפנימי מהווה עטיפה עדינה להצגת החומרים החשובים תוך יצירת הדגשים בדף למידע מסויים והכל לפי מטרת העסק.

אתרים תדמיתיים מעוצבים בגישה מסויימת הנובעת ממהותם אך עיצוב זה מקבל וארסיות שונות בהתאם לצרכיו הספציפיים של כל אתר תדמית.

כל הזכויות שמורות לסטודיו שרה קמינר
טלפון: 04-8670548    דואר-אלקטרוני: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
בניה ואחסון Ahoy IT סוכנות דיגטל
Studio Sara