עמוד הבית מאמרים עיצוב אתרי אינטרנט בניית אתר אינטרנט מקצועי - במה הדבר כרוך?

בניית אתר אינטרנט מקצועי - במה הדבר כרוך?

BuildingWSsmallPicבניית אתר מקצועי אינה עניין של מה בכך. יש לאסוף נתונים רבים לפני שניגש למלאכת הבנייה.
הנקודה הראשונה החשובה ביותר לפני תחילת התהליך כולו היא הבנת מטרת הקמת האתר ובעקבותיו הגדרת סוג האתר שמתאים לנו ביותר.

איזה סוג אתר יענה על צרכינו באופן אופטימלי. האם זה יהיה אתר תדמית, אתר מסחרי או שילוב בין השניים, האם זה יהיה פורטל או אתר קטלוגי או אולי אתר תוכן ישרת אותנו בצורה הטובה ביותר. במקרים מסויימים נשתמש בהקמת מיניסייט.

לאחר שהחלטנו על סוג האתר ומטרותיו ניצור איפיון מדוייק שלו.
איפיון האתר נשען על מטרות האתר כפי שאתם מתווים זאת. לכן אתם חייבים קודם כל לברר עם עצמכם מה אתם רוצים להשיג באמצעותו. על אילו צרכים האתר שלכם יענה, לאיזה קהל הוא פונה, מה הן הפעולות שהייתם רוצים שהגולשים יערכו באתר, האם תרצו בעתיד להרחיבו וכדומה.

לאחר איסוף מידע זה נתחיל באיפיון האתר. ניצור מבנה והיררכיה של דפי האתר לפי חשיבות הצגת נושאי האתר. נגדיר את מבנה דף הכניסה לאתר ואת מבנה הדפים הפנימיים ע"פ התוכן המופיע בהם מה שמוביל אותנו לשלב כתיבת התכנים.

 

כתיבת התכנים לאתר, רצוי שתעשה בתחילת התהליך ולא טיפין טיפין כפי שרוב הלקוחות נוהגים לעשות.
פעמים רבות נסתפק בתכנים ראשוניים בלבד תוך התחלת בניית האתר ואת רובם נקבל במשך בנייתו (לא מומלץ אך זה מה שקורה לרוב בשטח).
כתיבת התכנים נעשית תוך מחשבה על קידומו העתידי של האתר הן מבחינת קידומו האורגני ברשת, כלומר שילוב של מילות מפתח בטקסטים של האתר שיהוו לאחר מכן ככלי לקידומו האורגני באמצעות מנועי החיפוש השונים והן מבחינת יצירת אתר מעניין שמושך אליו גולשים בצורה מתמשכת.

 

BuildingWS

 

עיצוב האתר ייעשה באופן המשקף את הנושא המוצג תוך התייחסות לאופי התכנים שבו. עיצוב הממשק שלו צריך להיות נהיר, פשוט ונגיש מכל דפי האתר. נעשה כאן שילוב בין אסתטיקה לשימושיות מה שלעיתים מאלץ את מעצב האתרים להתפשר על העיצוב. עברו חלפו להם הזמנים שיצרנו אתר אינטרנט ככרטיס ביקור מורחב.

 

לאחר שסגרנו עם הלקוח את כל הקצוות האפשריים (ולא משנה שמגלים עוד כמה בהמשך…) אפשר להתחיל בבניית האתר.
קוד האתר צריך לעמוד בתקנים בינלאומיים. קוד תקני יוצר אתר המתקשר היטב עם מנועי החיפוש מה שמאפשר את קידומו ברשת.
אם מדובר באתר דינמי בעל מערכת עדכון, יש לדאוג שלקוח הקצה יוכל לתפעל אותה עד כמה שאפשר בקלות ונוחות. דבר המאפשר לו לעדכן את תכני האתר בכוחות עצמו ולהמשיך ולפתח את האתר שלו בקצב שלו.

 

עלויות הקמת האתר המבוקש ואחזקתו נקבעים בעזרת אפיון האתר. כך נדע לאן פנינו מועדות ואיזה סוג אתר אנחנו עומדים לבנות. האם זה יהיה אתר סטטי או אתר דינמי. האם זה יהיה אתר תדמית סטנדרטי בן 4-5 עמודים הכולל מידע בסיסי אודות העסק וכמעט ואין צורך לעדכנו, שעלות בנייתו תהא נמוכה יחסית לאתר תדמית מורכב יותר כגון אתר המכיל גם תוכן המתחלף לעיתים קרובות וגם קטלוג מוצרים לדוגמה.
אתר תדמית סטנדרטי יתפוס פחות נפח בשרת לעומת אתר "כבד" המכיל הרבה חומרים כמו תמונות, טפסים וטקסטים. אתר כזה יזדקק לנפח גדול יותר בשרת מה שבא לידי ביטוי בעלויות האחסון והגיבוי. עלות נוספת שיש להביא בחשבון היא עלות רכישת דומיין ותשלום שנתי עבורו.

 

לאחר שסיימנו תהליך זה והרצנו את האתר במשך לפחות 5 חודשים הגיע הזמן לחשוב על קידומו.(אפשר ורצוי כבר מהתחלה....)
לאור תוצאות החיפוש המופיעות ברשת ולאחר בדיקה ומעקב אחר ביצועי האתר בעזרת כלים שונים כמו למשל בעזרת גוגל אנליטקס, נבנה תכנית קידום המותאמת לצרכי הלקוח. בתחומים רבים קיימת תחרות אדירה על המקומות הראשונים בתוצאות החיפוש באמצעות גוגל ויש להשקיע מאמצים רבים וסכומי כסף לא מבוטלים בקידום האתר.

 

בניית אתר אינטרנט כרוכה במאמץ משותף של הלקוח ושל החברה הבונה את האתר. אם אחד מהם לא ישתף פעולה, בניית האתר תנזק והוא ייראה ויפעל בהתאם. אז קחו כמה דקות, אפילו חצי שעה לפני שאתם יוצאים למסע הזה. רצוי שתהיו באמת מוכנים לקראתו.

כל הזכויות שמורות לסטודיו שרה קמינר
טלפון: 04-8670548    דואר-אלקטרוני: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
בניה ואחסון Ahoy IT סוכנות דיגטל
Studio Sara