עמוד הבית מאמרים עיצוב אתרי אינטרנט סוגי אתרים באינטרנט-למה אתם זקוקים בדיוק?

סוגי אתרים באינטרנט-למה אתם זקוקים בדיוק?

kindsOFsitesSmallPicהחלטנו להקים אתר אינטרנט. לאן הולכים מכאן? איך נדע איזה סוג אתר מתאים לנו. ראשית חוכמה אנחנו צריכים להגדיר לעצמנו מה אנחנו רוצים שהאתר הזה יספק לנו. מהי מטרת הקמתו? האם הוא יהיה אתר תדמיתי שיציג אותנו ואת עיסוקנו בקצרה או שברצוננו בעצם למכור את המוצרים שלנו או אולי ליצור מקום

מפגש לחלוקת מידע לבעלי עיסוק דומה?


סוג האתר שבו נשתמש כדי להודיע על קיומנו יעזור לנו בהגדרת העסק או השירות אותו אנו מעניקים ויסייע במיקוד לקוחות מתאימים שיגיעו לאתר שלי.

סוגי האתרים העיקריים הקיימים ברשת נחלקים למספר קטיגוריות.

 

 אתר תדמיתי.

הסוג הנפוץ ביותר הוא האתר התדמיתי שהוא מעין כרטיס ביקור מורחב.
זהו אתר שבעזרתו אנחנו בודקים עם האגודל שלנו אם המים קרים או קרים מאוד.
אתר תדמיתי מודיע קודם כל לעולם שאנחנו קיימים! עסק בתחילת דרכו מעוניין להציג עצמו ללקוחות פוטנציאליים ולהעניק להם כמה שיותר מידע על פעילותו, מהותו, שירותיו/מוצריו ודרכי התקשרות עמו כדי שהלקוח הפוטנציאלי יחליט אם כדאי לו ליצור עמו קשר אם לאו. רשת האינטרנט היא אכן מקום מתאים לכך בגלל אפשרויות החשיפה הגבוהות בעלות כספית נמוכה יחסית אם כי לא היחידי.

עיצוב אתר תדמיתי יתמקד בהצגת העסק ויכולותיו כבר בדף הכניסה אליו. שאר המידע יועבר בהרחבה בדפים הפנימיים תוך שמירת קשר רציף עם דף הכניסה לאתר. באתר תדמיתי יש יותר מקום לעיצוב יצירתי משאר סוגי האתרים אם כי כיום מקפידים גם באתר תדמית על שילוב האלמנטים העוזרים לנו בהעברת מידע החשוב ללקוח ואספקת כלים ליצירת קשר מהיר עם בעל העסק.
יותר אתרי תדמית נבנים עם היכולת לעדכנם בעזרת מערכת עדכון המוגבלת לדפים פנימיים מסויימים וזאת כדי להאפשר לבעל העסק להחליף ולהעלות תכנים בכוחות עצמו ובכך ראשית לחסוך לו את העלויות הכספיות הנוספות הכרוכות בעדכון האתר ע"י תכנת ובמקביל עם עליית המודעות לקידום האתר ברחבי הרשת, לעסוק בקידום האתר דרך העלאת תכנים מתאימים.

אתרי תדמית מוקמים עבור בעלי מקצוע שונים כמו למשל: עורכי דין, מטפלים למיניהם, גננים, מעצבים, קוסמטיקאיות וכדומה, עבור עסקים קטנים ובינוניים כשכל אחד בונה ומעצב את האתר התדמיתי שלו בהתאם לצרכיו ומטרותיו.

ישנם אתרי תדמית "מורחבים" כפי שניתן לקרוא לזה.
זהו אתר תדמיתי המשלב בתוכו בעיקר מידע ענייני אודות העסק/גוף/פרט וגם לדוגמה אזור מסחרי מוגבל. מתאים לעסקים קטנים המעוניינים גם להציג עצמם וגם לנסות למכור את המוצרים שלהם באופן מוגבל דרך הרשת וללא השקעה כספית גדולה הכרוכה בבניית אתר מסחרי על כל מורכבותו. התוצאה היא: שילוב של אתר שבעיקרו הוא תדמיתי עם אופציה לרכישה שאיננה אונליין.

 


אתר מסחרי.


סוג זה של אתר מתמקד בפונקציה אחת ברורה: מכירה באמצעות האינטרנט.
אתרים מסחריים מקימים גם עסקים בעלי חנות פיזית שרוצים להרחיב את מעגל לקוחותיהם ולהגדיל כמויות רכישה של מוצריהם וגם עסקים
המוכרים את מוצריהם באינטרנט בלבד. לרוב הרכישה מתבצעת אונליין באמצעות כרטיס אשראי תוך אספקת אמצעי אבטחה למבצעי הרכישה ולעיתים באמצעות הטלפון בלבד.

עיצוב אתר מסחרי שונה מאוד מעיצוב אתר תדמיתי בכך שהבמה ניתנת בעיקרה לתהליך הקניה! המידע הכללי אודות העסק מוזכר בצנעה. כבר בכניסה לאתר ממוקמים המוצרים בצורה בולטת תוך אפשרות רכישתם ותוך שימת דגש על מוצרים נוספים בעסק ועל מבצעים שונים על מנת לעודד רכישת מוצרים נוספים. כלומר עיצוב האתר נרתם כאן במלואו לתהליך הקניה והמכירה של המוצרים שבו ולכן יהיה מצומצם, ענייני ונוח לגולש.

 

אתר קטלוגי.


זהו אתר מסחרי המתמקד בהצגת המוצרים של העסק בהרחבה ובנוחות. בניה ועיצוב של אתר כגון זה מסייעים ביצירת פלטפורמה המאפשרת לגולש למצוא בקלות את המוצר שהוא מחפש. יוצרים חלוקה קטיגורית של המוצרים המאפשרת ניווט מהיר ביניהם ומציאת המוצר המבוקש בקלות. בנוסף תמצאו פירוט של חנויות וסניפי העסק ויכולת יצירת קשר עמו. כמובן שאתרים מסחריים מנוהלים ע"י מערכת ניהול התואמת את צרכיהם הספציפיים, דהיינו מאפשרת בקלות העלאת תמונות מוצרים והכנסת התוכן המתאים להם, העלאת חומרי מבצעים בקלות וכל מידע אחר הנדרש לקידום העסק.

לפני שתחליטו על הקמת אתר מסחרי בררו עם עצמכם לאיזה סוג אתר מסחרי אתם באמת זקוקים. האם יש צורך בהקמת אתר מסחרי מלא הכולל אפשרות רכישה אונליין או שמתאים לכם אתר מסחרי מצומצם שהרכישה בו נעשית באמצעות הטלפון לפחות בשלב הראשוני.

 


אתר תוכן.


אתרי תוכן מהווים ריכוז מידע בנושא או נושאים מסויימים. התוכן מתחלף לעיתים קרובות ומגיעים אליו גולשים שמידע זה מעניין אותם. עיצוב ובניית אתר כגון זה מאופיינת במבנה פשוט ונוח לגולש. בדומה לבניית אתר מסחרי העיצוב כאן הוא בראש וראשונה שימושי ונוח לגולש. ישנו מנוע חיפוש המאפשר חיפוש מהיר ונוח של הנושאים וישנה הדגשה על סוגי המידע החשובים שבאתר בצורה מושכת אך נוחה לגולש. בנוסף ישנו שימוש בכלים שונים למשיכת תשומת לב הגולש באופן קבוע כגון הרשמה לניוזלטר המעדכנת אותו על התכנים החדשים שבאתר וקישורים לרשתות חברתיות המהוות במה נוספת לאותו אתר.  אתר כזה מעוצב באופן המעניק את הבמה הראשית לתכנים המרכזיים שבו, לרוב יופיעו במרכז הדף ואילו שאר התכנים כמו הרשמה לניוזלטר, יצירת קשר וטיזרים המושכים את הגולש להכנס לתכנים נוספים באתר יחולקו בין שני צידי הדף הן הקדמי והן הפנימי. כל זאת כדי לאפשר מערכת ניווט נוחה וקלה לגולש.

דוגמאות לאתרי תוכן הם אתרי מאמרים בנושאים שונים כמו אתר www.articles.co.il ,www.reader.co.il או אתרים המרכזים מידע בנושאים שונים כגון:עולם העיצוב הגראפי www.pixelperfect.co.il, עולם הרפואה www.mednet.co.il/www.infomed.co.il ועוד.


פרסום תכנים באתרי תוכן מתאימים מגדיל את סיכויי חשיפתכם לקהל הגולשים המתאים. גם פרסום קבוע של תוכן איכותי באתר העסק שלכם בהחלט יתרום להבאת גולשים נוספים לאתר שלכם ובאופן ממוקד יותר.

 


פורטל.


פורטל הוא אתר אינטרנט המכיל תוכן רב לרוב בנושא מסויים כמו למשל פורטל בנושא ילדים, חדשות, תזונה, רפואה ועוד. בגלל מבנהו הוא מאפשר גישה למקורות רבים בנושאים שונים ברשת האינטרנט. בכך הוא מקל על מציאת תכנים מתאימים במרוכז עבור הגולש וככזה ניחן במנוע חיפוש חזק. במהלך הזמן הפכו הפורטלים מלבד מקור גדול של תוכן מרוכז בנושאים מסויימים גם למקום בילוי לגולשים. מכיוון שאל הפורטל מתנקזים גולשים רבים נוספו לו כלים שונים המיועדים להשארתם באתר לזמן רב יותר. כמו למשל ימצאו בו הגולשים שירותים כלליים כגון: אפשרות פתיחת חשבון דואר, חדשות, ספורט ואו/מזג אוויר, פורומים ובלוגים.

 


אחרון אחרון חביב הוא המיניסייט.
זהו אתר בזעיר אנפין הנבנה לרוב עבור פרוייקט שיווקי. מכיוון שכך הוא מורכב מכמות דפים קטנה והתוכן בו מאוד ממוקד. לעיתים זהו דף נחיתה מורחב המספק מידע מעט בהרחבה על המוצר המשווק ומאפשר יצירת קשר מהיר עם החברה. פעמים רבות מיניסייט ייבנה בטכנולוגיית פלאש המאפשרת לנו לשווק את המוצר בצורה אטרקטיבית ומעניינת יותר. למיניסייט מגיעים לרוב מפרסומת בצורת מודעת מלל או מבאנר פלאש הממוקמים באתר המתאים.

 

כל סוגי האתרים העיקריים שהזכרתי למעלה מאופיינים הן בבניה והן בעיצוב שלהם בגישה מאוד פרקטית. כיום בניית אתר נועדה לשרת מטרה מאוד ברורה. היא עוד אמצעי לשיווק העסק ולהצגתו בפני לקוחות פוטנציאליים.

לכן חשוב שתקדישו מחשבה לסוג האתר שאכן מתאים לכם ואשר ישרת את מטרותיכם בצורה הטובה ביותר.

 

 

כל הזכויות שמורות לסטודיו שרה קמינר
טלפון: 04-8670548    דואר-אלקטרוני: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
בניה ואחסון Ahoy IT סוכנות דיגטל
Studio Sara