עיצוב אתר לנייד

SellolarChildrenSmallPicהשימוש ההולך וגובר בטלפונים ניידים מציב לפני מעצב האתרים אתגר חדש.
עיצוב אתר לנייד דורש התיחסות שונה מעיצוב אתר למחשב נייח.
העיצוב השונה נובע משתי סיבות:
מבנה הטלפון הנייד המכתיב את אופן השימוש בו וגודל המסך שלו.

לא תמיד ישנה מקלדת בנייד, אין עכבר והשימוש בו נעשה בעזרת אצבעות ידינו בצורה ישירה. 
יחסית למחשב נייח, הטלפון הסלולארי מאופיין במסך קטן שאינו יכול להכיל הרבה מידע. כתוצאה מכך תוכנו של האתר לנייד יתמקד במטרה ספציפית. לא ניתן לדחוס אתר שלם המוצג על מסך מחשב נייח לתוך מסך כה מצומצם, לכן אתר אינטרנט לנייד יפנה לגולש מידע שחשוב לבעל העסק להציג ללקוחותיו.

ניקח למשל אתר מסחרי המוכר מוצרים מסויימים.
על מנת להגיע ללקוחות נוספים יתמקד בעל האתר בהצגת מספר מצומצם של מוצריו, יאפשר ביצוע רכישה שלהם וקבלת מידע מעודכן אודותיהם.
כך יאפשר לגולש להכיר את העסק שלו ובעקיפין לעורר בו עניין כך שירצה לגלוש לאתר המלא של העסק ולהכיר את מגוון מוצריו בהרחבה. כך העסק יכול להגיע במהירות ובכל שעה וכמעט בכל מקום ללקוח הפוטנציאלי. החשיפה שלו גדלה.

וכיצד אילוצים אלה באים לידי ביטוי בעיצוב האתר לנייד?

הקומפוזיציה של הדף בנויה בצורה כמה שיותר פשוטה וברורה כדי להפנות את הזרקור לנושא העיקרי אותו בעל העסק רוצה להביא לידיעתינו.
מכיוון שמסך הטלפון הנייד קטן, נעניק לחלקו העליון את עיקר כובד המשקל כמו שאנו עושים בעצם גם בעיצוב אתר למחשב נייח אך כאן הדבר בא לידי ביטוי ביתר חריפות. יש הרבה פחות מקום למשחק באלמנטים מהם האתר בנוי וגודש רק יפריע לגולש.

צריך למקם את האלמנטים החשובים ביותר להעברת המסר המבוקש. דף הבנוי כגלילה ארוכה מדי עלול להחמיץ את מטרתו העיקרית. טפסים יופיעו על כל שטח המסך כדי להקל על הכנסת הפרטים. העיצוב כולו צריך להיות בעל משקל קל כדי שיוכל להטען במהירות האפשרית.

עיצוב האתר כולו נעשה בצורה לאקונית תוך הדגשה של האלמנטים החשובים באמת.

 SelolarChildrenBigPic

החלק העליון של המסך יוקדש כמובן ללוגו של החברה ולאחריו יבוא טקסט שיווקי קצר או יופיעו מיד הקישורים שבאתר.

אם יוצג טקסט הוא יוצג בצורה מאוד תמציתית. ייעשה שימוש בפונטים גדולים כשחלקם מובלטים בהתאם לפונקציה שלהם. הגישה לתכנים נעשית ברובה באמצעות כפתורים גדולים ובולטים או אייקונים המוכרים לכולנו.

השימוש בצבע הוא מתון, דהיינו שימוש בשני צבעים, שלושה לכל היותר. שימוש בצבעים ניגודיים עוזר בהבלטת המרכיבים החשובים באתר ומסייע בניווט בתוכו.

הקישורים באתר נגישים במספר מקומות.
ניתן לגשת אליהם בחלקו העליון של המסך באמצעות קישור שלרוב הוא טקסט או ככפתור בולט כמו גם בתחתית הדף ובאמצעיתו לרוב ככפתורים מובלטים ואם כטקסט, יש לדאוג שהמרווחים בין קישור אחד למשנהו מאפשרים בחירה באמצעות האצבע או עט מגע.
ככל שהקישורים יהיו בולטים יותר הניווט באתר מצומצם זה יהיה קל יותר.

כדי להציג גלריית תמונות שתהיינה ברורות לגולש אנו נאלצים לסדרן בטור ורטיקלי במרכז המסך.

ועכשיו נזכרתי שבעצם אני מדברת על טלפון נייד……

מלאכת עיצוב אתר לנייד היא מאתגרת ולא קלה למעצב אתרים מכיוון שהוא נאלץ לצמצם עוד יותר את האמירה הויזואלית למינימום.
עיצוב אתר לנייד מזכיר לי במעט עיצוב ממשק משתמש לתוכנה. שפת העיצוב תמציתית ובנויה על שימוש באייקונים וסמלים המוכרים לרובנו ובכך מאפשרת התנהלות קלה ומהירה יותר במחוזות אלה.

כל הזכויות שמורות לסטודיו שרה קמינר
טלפון: 04-8670548    דואר-אלקטרוני: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
בניה ואחסון Ahoy IT סוכנות דיגטל
Studio Sara