עמוד הבית מאמרים עיצוב אתרי אינטרנט עיצוב אתר אינטרנט - תהליך ההכנה

עיצוב אתר אינטרנט - תהליך ההכנה

עיצוב אתר אינטרנטכן‮, ‬אני פונה אליכם לקוחות יקרים‮, באשר הנכם. ‬הגיע הזמן להפנות את תשומת לבכם לעובדה ‮-‬ עיצוב אתר אינטרנט הוא תהליך לא פשוט ויש להתייחס אליו במלוא הרצינות בבואכם להקים אתר לעסק שלכם. ולמה אני מכוונת ובכן לתהליך ההכנה הקודם לעיצוב האתר, בו אתם נוטלים חלק נכבד באספקת חומרי גלם מתאימים כגון:

לוגו(אלמנט רב השפעה), תוכן הדפים איתם אתם שלמים והחיוניים לגיבוש הקונספט הגרפי של האתר שלכם. נתחיל בלוגו, במידה ויש לכם. רצוי להיות שלמים עם הלוגו המוגש למעצב האתר כי בהשראתו יעוצב האתר הן מבחינת הצבעים ולעיתים גם מבחינת סוג הפונט שנעשה בו שימוש ומהאייקונים המרכזיים שבו. ממש לא תורם ליעילות התהליך (וגם לבריאותו הנפשית של המעצב) אם לפתע באמצע התהליך, כשכבר החלו בבניית דפי האתר, תחליטו שהלוגו הקיים אינו נראה לכם. החלטה כזו מסיגה את הפרוייקט לאחור ושוב יש לערוך שינויים מהותיים מבחינת מערכת הצבעים שנעשה בה שימוש בעיצוב האתר ולעיתים גם בקונספט של האתר‮.‬

 

עליכם להבין, עיצוב אתרים עליו החלטתם בעזרת מעצב אתרים אינו קיים רק כתמונה סטטית בפוטושופ אלא עובר לאחר מכן פירוק לאלמנטים בעזרתם התכנת יבנה את האתר. מה שאומר שצריך להתחיל או לבנות את האתר מחדש או לערוך בו שינויים מרחיקי לכת המעכבים את ביצוע בניית האתר והעלולים לעלות לכם בהוצאות כספיות נוספות בשל כך. לכן חשוב מאוד שאתה הלקוח תהייה שלם עם החומרים אותם אתה מגיש למעצב האתר וכל זאת לפני שתתישבו על בניית הקונספט העיצובי.

דבר נוסף היכול לסייע לכם ולמעצב בתהליך בניית הקונספט העיצובי של האתר שלך ולמקדו הוא הבאת דוגמאות של עיצובי אתרים שאהבת. הדבר נותן למעצב האתרים מושג לגבי הכיוון בו אתה רוצה ללכת וחוסך עבודת עיצוב בכיוון הלא נכון, בקיצור חוסך זמן ומייעל את העבודה. חייבת להודות שאני כמעצבת לא קופצת מרוב התלהבות כשמראים לי עיצובי אתרים אחרים, בהתחלה זה די סוגר אותי מבחינה יצירתית, אך בהמשך למדתי על בשרי כי תהליך זה מסייע במיקוד הקו העיצובי אליו הלקוח שואף להגיע, מלמד אותי לגבי הצבעים שהוא אוהב או לא אוהב, מלמד אותי על דרך חשיבתו ותפיסתו את העסק שלו וכך נחסוך זמן על סקיצות המחטיאות את המטרה.

עיצוב אתר אינטרנט

תוכן האתר
תוכן האתר משפיע מאוד על עיצוב דפי האתר במיוחד על עיצוב דף הכניסה לאתר ולצערי יש הרבה חוסר הבנה בנושא.
הגדרת הקונספט העיצובי של אתר אינטרנט נובע בעיקר מתוכנו, בעיקר בשנים האחרונות כשחדלו להתייחס לעיצוב אתר אינטרנט כעוד אלמנט ויזואלי במערך השיווק של העסק. אתר אינטרנט הפך בשנים האחרונות לעוד כלי שיווקי של ממש המסייע בהצגת העסק לעולם. כשאני בונה עם הלקוח תרשים זרימה של האתר שלו אני מתעכבת בכל דף, במיוחד בדף הכניסה לאתר, על התוכן שיוצג בו. מבנה התוכן כגון: קוביית חדשות, לינקים, פסקה המספרת על החברה, הדגשת תוכן מוצרים ספציפיים, טופס צור קשר מהיר וכדומה משפיעים על מבנה הקומפוזיציה של הדף. כמו כן מיקום האלמנטים בדף ייעשה לפי רמת חשיבותם. לכן חשוב שתשקיעו מחשבה רבה בתוכן דפי האתר  כי לאחר בנייתם ישנם שינויים שיצריכו להפוך את האתר על פיו וכמו שכבר הסברתי מקודם .... חבל... פירוש הדבר עבודות כפולות שיאריכו את זמן בניית האתר וקרוב לוודאי יעלו לכם בהוצאות כספיות נוספות.
הכנת התוכן לאתר כוללת גם את תוכן הדפים הפנימיים. אתם יכולים להבין אם כך מדוע כל כך חשוב להכין את התוכן בו אתם מעוניינים שיופיע באתר מראש ולא לחכות לרגע האחרון. נתקלתי במהלך עבודתי בלקוחות שרדפנו אחריהם במשך חצי שנה ויותר על מנת לקבל מאמרים לדפים הפנימיים ולבסוף לא קבלנו אותם. מה שנוצר כאן זהו אתר אינטרנט חצי גמור של העסק שלהם הנראה עלוב למדי והיה עדיף לדעתי לו ויתרו בכלל על בנייתו. ‮‬אתר כזה מסב לכם נזק יותר מתועלת. אם לך הלקוח אין זמן וחשק לשבת ולכתוב מאמרים על תחומי עסוקך השתמש בשירותיו של כותב תוכן לאינטרנט. זה אמנם כרוך בעלות כספית נוספת אך התוצאה תצדיק את ההשקעה, במיוחד כשתוכן זה היום מסייע בקידום אתרכם במנוע החיפוש גוגל.


מכיוון שאני עוסקת בתחום עיצוב אתרים כ-15 שנים אני יכולה להביט מהצד על התהליכים שעבר תחום זה לאורך כל השנים הללו ועל השינוי בתפיסת תפקיד אתר אינטרנט ככלי שיווקי חשוב אם כי לא יחיד במערך השיווקי של עסק. פעם מעצב אתרים יצר אתרים שתפקידם היה להוות כרטיס ביקור יפה של העסק, לא הקדישו מחשבה לפונקציונליות של האתר ומהן בעצם המטרות של העסק כשהוא מקים אתר אינטרנט. לפני 6 שנים לערך חל שינוי מהותי בתפיסה הזאת, התחילו להבין את המטרה האמיתית של הקמת אתר אינטרנט לעסק, קבלו פידבקים מלקוחות לגבי תפקוד האתר שלהם, התחילה לעלות הדרישה להוזלת עלויות בנייתו ואחזקתו ומכאן נסללה הגישה הקיימת כיום לבניית אתרי אינטרנט פונקציונליים הן מבחינה עיצובית והן מבחינת בנייתם ואחזקתם ברשת. שוב חייבת להודות כמעצבת אתרים אני ממש לא מתלהבת מגישה זו במיוחד לא אהובה עלי הגישה המאפשרת ללקוח לשנות את תוכן הדפים הפנימיים וע''י כך להרוס כמעט לגמרי את עיצוב האתר אך עולם האינטרנט צמח והשתנה ועמו גם הגישה לאופן בו החומרים מופיעים בו.


אספקת תמונות באיכות טובה לאתר‮.‬
יש לדאוג שתהיינה תמונות המתאימות לאתר אינטרנט ובאיכות טובה‮. ‬לא ניתן כפי שחלק מהלקוחות חושבים לקחת תמונות מאתרים אחרים ולשלבם באתר שלך‮. ‬זוהי פעולה שאינה חוקית היכולה לעלות לכם בקנסות מאוד גבוהים-עשרות אלפי שקלים‮! ‬לכן אל תחכו לרגע האחרון כדי להכין מאגר תמונות מתאים‮ ‬לאתר שלכם אלא הכינו אותו מראש‮, ‬בין שאתם מצלמים את המוצרים שלכם או רוכשים תמונות מתאימות ממאגרי תמונות לרכישה ברשת האינטרנט‮.‬

מקווה שעזרתי לכם להבין יותר את התהליך אותו אתם עומדים לעבור כשתחליטו לבנות אתר אינטרנט אם לעסק שלכם או לכל מטרה אחרת.

כל הזכויות שמורות לסטודיו שרה קמינר
טלפון: 04-8670548    דואר-אלקטרוני: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
בניה ואחסון Ahoy IT סוכנות דיגטל
Studio Sara