עמוד הבית מאמרים עיצוב לדפוס מיתוג בעולם האמיתי לעומת מיתוג באינטרנט

מיתוג בעולם האמיתי לעומת מיתוג באינטרנט

SmallPicMitugהמינוח מיתוג משמעותו בידול מוצר, חברה, גוף, שירות או אדם פרטי באופן כזה שיבדילו בצורה משמעותית מאחרים. כשנמתג מוצר ניצור לו אוסף תכונות הייחודיות לו. תכונות המייצרות ערכים חיוביים ברוכש הפוטנציאלי ועונות הן על צרכיו הרגשיים כמו איכות, יוקרה, הנאה והן על צרכיו הפונקציונאליים. בעזרת תכונות אלה נייצר קשר 

 רגשי אסוציאטיבי עם הלקוח. כשאני רואה את הלוגו של נייק אני ישר חושבת על מוצרי ספורט מאוד איכותיים. כשאני רואה את הלוגו של שטראוס אני חושבת על הגלידות ודברי החלב המצויינים שלהם. כמובן שאם המוצר בשטח אינו מספק את הסחורה לא יעזור שום מיתוג שבעולם. הדבר יעבוד אולי לתקופה קצרה אך מהר מאוד הלקוחות יאמרו את דעתם עליו.

בשלב הראשון נייצר סמל מייצג של המותג. בני אדם קולטים את העולם בעיקר באמצעות עיניהם.
עיצובו של הסמל המייצג מורכב מאלמנטים צורניים וצבעים מסויימים ומשימוש בסוג פונט מסויים כל הכלים האלה מתאגדים יחד ליצירת סימפוניה אחת מושלמת הנקראת לוגו. הלוגו, בעזרת אותם אלמנטים, אמור להעביר מסר מסויים.
כל הניירת המשרדית כגון: נייר מכתבים, מעטפה, כרטיסי ביקור, חשבוניות, תבנית לדף וורד וכדומה מושפעים מעיצוב הלוגו. אלה הם הכלים הבסיסיים בהם נשתמש למיתוג העסק, לצריבתו בתודעת הצופים.

 

BigPicMitug

 

על מנת להעמיק את המודעות לחברה או למוצר נרחיב את השימוש באלמנטים חזותיים נוספים כמו למשל: כרזות, פולדר וניירת המציגים את העסק בכל מפגש עם לקוחות פוטנציאליים, פליירים, חוברות, גלויות ושימוש באמצעי פרסום ייחודיים כגון: יצירת לוח שנה כשהלוגו של החברה ופרטיה מופיעים בו או הדפסת פרטי החברה על ביגוד עובדי החברה, סטיקרים לרכב, מוצרים המונחים על השולחן כמו מחזיקי ניירות וכדומה.
חברות גדולות בעלות אמצעים ישקיעו אף בפרסום כרזות רחוב, פרסום בטלויזיה, ברדיו, ארגון אירועים מיוחדים למוצרי החברה ועוד והכל כדי לחדור לתודעה שלנו וגם להשאר בה.
אתם יכולים לראות שבמיתוג בעולם האמיתי יש צורך באמצעים כספיים רבים ולא כל חברה או בעל עסק יכולים להרשות זאת לעצמם וכאן נכנס לתמונה המיתוג באינטרנט. מיתוג באינטרנט מהווה פעולה משלימה למיתוג בעולם האמיתי. יכולת החשיפה באינטרנט הרבה יותר גדולה ומהירה למבחר קהלים ובעלויות יחסית נמוכות. כשנרצה למתג עסק/מוצר באינטרנט נשתמש באופני פרסום ושיווק שונים מאלה המוכרים לנו בעולם האמיתי תוך שאנו משתמשים כמובן בסמלי המיתוג של העסק.

הצעד הראשון

בניית אתר אינטרנט מתאים במבנהו לעסק על מנת לחשוף אותו ללקוחות פוטנציאליים מתאימים. האתר יציג את העסק בצורה עניינית וימסור כמה שיותר מידע על פעילותו, מוצריו וכדומה ויספק אמצעי תקשורת נוחים עמו מלבד טלפונית כגון: טפסי יצירת קשר או באמצעות אימייל. כמו כן ייעשה שימוש באמצעים לשמירת קשר רציף עם לקוחותיו כגון הרשמה לניוזלטר של העסק, במקביל ניתן לשלב בניית אתר מצומצם בפייסבוק ואתר המתאים להופעה בטלפונים ניידים.

בשלב השני

מתחילים לפרסמו באינטרנט בכמה שיותר מקומות המתאימים ונכונים לעסק וע"י כך לקדמו ולחשוף אותו כמה שיותר ברחבי הרשת.


קידום וחשיפת העסק באינטרנט נעשה בעזרת מספר אמצעים שיווקיים חלקם ממומנים וחלקם בחינם:


1. בניית קמפיין פרסומי ברשת המורכב בעיקר משני אמצעים יסייע בידינו במשימה זו: במקומות המתאימים כמו אתרי אינדקסים המתמקדים בתחום בו עוסק העסק או באתרים שונים כמו אתרי חדשות ופורטלים שזרימת הגולשים אליהם היא גדולה. באנר זה מעביר את הלקוח הפוטנציאלי או לדף המתאים באתר של העסק או לדף נחיתה הנבנה והמעוצב במיוחד להעברת מסר מסוים. ניתן ליצור קמפיין פרסומי הבנוי על מספר דפי נחיתה שכל אחד מהם שם דגש על נושא חשוב אחר בעסק וכך לייצר זרימה מדוייקת יותר של לקוחות פוטנציאליים לשירותי העסק.


2. דרך נוספת היא פרסום מודעת מילים בגוגל.

כמובן שגודל תקציבכם ומילות המפתח בהם אתם משתמשים יכתיבו את תדירות הופעת המודעה.


3. כלי נוסף לחשיפה ברשת המסייע בהצגת העסק הוא פרסום סרטונים ביוטיוב. סרטונים המציגים אתכם ואת העסק שלכם באופן מיוחד. ישנם מקומות נוספים המיועדים  לכך אך ערוץ זה הוא הכי מוכר ובעל חשיפה עצומה בתחומים שונים. משלוח סרטונים קצרים ומעניינים באימייל מהוה כלי נוסף ליצירת עניין בעסק שלכם ובמה שהוא מציע.


4. במקביל לכל אלה נשתמש בקידום אורגני קבוע ואינטנסיבי של האתר על מנת לחשוף אותו כמה שיותר במקומות הנכונים. רצוי להשתמש לשם כך בשירותיו של מקדם אתרים שיקדמו הן בדפי גוגל בתחום שלכם והן בנישות נוספות באינטרנט כגון: השתתפות בפורומים העוסקים בתחומי העסק ומהווים בכך כר מתאים להצגת העסק לפני לקוחות פוטנציאליים, השתתפות ברשתות חברתיות, בפורומים ופתיחת בלוגים בתחום בו אתם עוסקים. כתיבת מאמרים מקצועיים וחשיפתם באתרי מאמרים ובאתרים מקצועיים נוספים הדנים בנושאי העסק כמו למשל פרסום כתבת היכרות עם מעצבת פנים בפורטל העוסק בעיצוב פנים על כל גווניו.


מקווה שלא התעייפתם… במאמר זה אזכרתי את האמצעים הנדרשים למיתוג עסק די בקצרה.
כפי שהנכם רואים, מלאכת מיתוג עסק דורשת מחשבה רבה, התמדה וחיפוש בלתי פוסק של ערוצי תקשורת נוספים וכמובן בל נשכח הקצאת סכומי כסף לא מבוטלים למימוש התהליך. אז שיהיה לכולם בהצלחה.

כל הזכויות שמורות לסטודיו שרה קמינר
טלפון: 04-8670548    דואר-אלקטרוני: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
בניה ואחסון Ahoy IT סוכנות דיגטל
Studio Sara