עמוד הבית מאמרים עיצוב לדפוס כיצד תקבל הצעת מחיר מדוייקת ממעצב גראפי עבור עיצוב הפרוייקט שלך?

כיצד תקבל הצעת מחיר מדוייקת ממעצב גראפי עבור עיצוב הפרוייקט שלך?

SmallPicQuoteכשפונים אלי בבקשות להצעת מחיר עבור פרוייקטים שונים בתחום העיצוב הגרפי שוכחים הלקוחות את הדבר החשוב ביותר! אספקת נתונים לגבי טיב הפרויקט!! כיצד אוכל להגיש הצעת מחיר עבור משהו מעורפל וכללי מדי? נכון שישנם פרוייקטים סטנדרטיים בתחום העיצוב הגראפי שיש להם תמחור כללי קבוע כמו למשל עיצוב באנר

פלאש - כאן פחות או יותר אני יודעת למה לצפות מבחינת סוג וכמות העבודה שאשקיע בפרוייקט כזה ולכן המחיר הוא קבוע. אך אין הדבר דומה לבקשת הצעת מחיר עבור עיצוב אתר אינטרנט לדוגמה שהוא פרוייקט הרבה יותר מורכב או להצעה לבניית דף נחיתה שיש בו שילוב מצגת פלאש.

הצעת מחיר מדוייקת מורכבת מהרבה פרטים קטנים שאינכם נותנים עליהם את הדעת ולכן אני כותבת מאמר זה בתקווה שמישהו יקרא אותו לפני שהוא ניגש לבקש הצעת מחיר עבור עיצוב גראפי מסויים. זה חוסך זמן לשני הצדדים. התייחסות לכל הפרטים ההכרחיים לקבלת הצעת מחיר מדוייקת, תמנע הרבה מפחי נפש, כעסים ואי הבנות משני הצדדים בהמשך העבודה.

כדי להמחיש את כוונתי אפרט לפניכם שתי דוגמאות.
הדוגמה ראשונה לקוחה מתחום העיצוב הגראפי לדפוס.

 

אם למשל אתם זקוקים לעיצוב ספר ועימודו.
על מנת להגיש לכם הצעת מחיר רצינית ומדוייקת עלי לדעת:

1. בכמה עמודים מדובר? מה גודלו של הספר?
2. האם עלי לשלב איורים או לרכוש תמונות לשילוב בספר או שניהם יחדיו?
3. האם הטקסט מוגש לי מוקלד או שעלי תוטל משימה זו ואם כן באיזו כמות מדובר?
4. עיצוב עטיפת הספר - האם מדובר בעיצוב החלק הקדמי בלבד של העטיפה או בעיצוב שני צדדיה?
אלה הם לפחות הנתונים הראשונים שעל המעצב הגרפי לקבל על מנת להגיש הצעת מחיר כמה שיותר מדוייקת. כנ"ל יהיה לגבי הגשת הצעת מחיר לעיצוב עלון מידע, חוברות, פולדרים, כרזות וכדומה.

 

ישנם מספר נתונים בסיסיים בתחום העיצוב הגראפי לדפוס שעל הלקוח לספק על מנת שתוגש לו הצעת מחיר ראשונית מדוייקת והם:

1. החומרים הנמצאים ברשות הלקוח בהתאם לפרוייקט המבוקש כגון:
אם מדובר בעיצוב קטלוג, עלון מידע, חוברת, פולדר וכדומה עלי להבהיר למעצב הגראפי את הפרטים הבאים:
  א. כמות הדפים שהקטלוג או החוברת או כל מוצר דומה מכיל.
  ב. טקסטים - מוגשים מוקלדים או כטיוטא ואם אצטרך להקלידם בכמה דפים מדובר?
  ג. תמונות/איורים - האם הלקוח יספק את התמונות הנלוות לחומר המעוצב או שעל הגרפיקאי יהיה לרכשם?  האם הגרפיקאי יידרש לספק איורים?
  ד. במקרה של עיצוב עטיפות ספרים, דיסקים ופולדרים - האם מדובר בעיצוב צד אחד של המוצר או בשני  צידיו? האם יש לעצב פריסה חיצונית בלבד או גם פנימית.

2. דרישות מיוחדות לאופן הדפסת המוצר
מודעות הלקוח לכך כי דרישות הדפסה יוצאות דופן מייקרות את עלות הדפסת המוצר כמו למשל הוספת למינציה למוצר על מנת לשמרו כמה שיותר זמן(כרטיס ביקור לדוגמה), הדפסה על נייר מיוחד כמו נייר ממחוזר, הדפסת צבע חמישי מיוחד כמו צבע כסף, הטבעת הלוגו על פני עטיפת החוברת, בקשת חיתוך מיוחד לעטיפת הקטלוג, כל אלה מייקרים את עלות הדפסת המוצר ועל הלקוח להיות מודע לכך כבר בתחילת התהליך כדי לקבל הצעת מחיר ריאלית לסכום שהקציב לעצמו.

 

הדוגמה השניה לקוחה מתחום העיצוב הגראפי לאינטרנט.
נקח לדוגמה לקוח הזקוק לעיצוב אתר אינטרנט.

 

ראשית עליו להחליט מהי מטרת הקמת האתר שלו? נתון זה עוזר למעצב האתרים בהכוונת הלקוח לסוג האתר המתאים לו. לאחר שהוגדר סוג האתר יש לתת מידע אודות התוכן העיקרי שרוצים שיופיע בו. לעיתים תוספת מסוימת למבנה האתר נראית ללקוח כמשהו ברור מאליו שיכלל בתמחור הרגיל אך הדבר לא תמיד כך. בניית גלריה ייחודית להצגת המוצרים של הלקוח כרוכה בעבודה נוספת של התכנת ויש לברר את עלות בנייתה.

עיצוב אחד מהדפים הפנימיים באופן שונה מהשאר עלול שוב, לייקר את בנייתו ואת עלות עיצובו. תוספות של סרטוני פלאש קצרים, איורים, עיבודי תמונות בכמויות גדולות וכדומה אינם נכללים בעיצוב אתר סטנדרטי ולכן יש מראש להדגיש את כל צרכי האתר שלכם.

 

אספקת החומרים לעיצוב האתר
בדומה למוזכר לעיל יש לציין האם הוא מספק את הטקטסטים מוקלדים, מספק את המאמרים בתחום שלו,  והאם הוא עובד עם תכנת מסויים על מנת לתאם את העבודה עמו.
האם רכש תמונות לשימוש מתאים באינטרנט וכאן עלי להעיר שלעיתים בגלל שנעשה תהליך הפוך, דהיינו הלקוח קודם בונה את האתר לעסק שלו ורק לאחר מכן עובר לחומרים מודפסים נוצרת הוצאה כפולה ברכישת התמונות פעמיים וזאת משום שאיכות התמונות לאינטרנט נמוכה מאיכות התמונות להדפסה. או שאני מתבקשת לעצב לוגו "רק לאתר" ולאחר חצי שנה עולה הבקשה להשתמש בו לדפוס. רוב הלקוחות אינם מודעים לזאת. לכן טוב תעשו אם תשקיעו מחשבה רבה בצרכי השיווק של העסק שלכם כבר בתחילת התהליך על מנת למנוע עבודות והוצאות כפולות בעתיד. דבר זה יסייע לכם אף בבניית בקשת הצעת מחיר כמה שיותר מדוייקת עבור עיצוב והפקת הפרוייקט שלכם. בהצלחה!

כל הזכויות שמורות לסטודיו שרה קמינר
טלפון: 04-8670548    דואר-אלקטרוני: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
בניה ואחסון Ahoy IT סוכנות דיגטל
Studio Sara