עמוד הבית מאמרים עיצוב לדפוס עיצוב לאינטרנט לעומת עיצוב לדפוס

עיצוב לאינטרנט לעומת עיצוב לדפוס

עיצוב לדפוסעיצוב לאינטרנט‮ לעומת עיצוב לדפוס‮ נבדלים זה מזה ב-"משטחי העבודה‮".‬ כל פלטפורמה משפיעה באופן שונה על אופי העיצוב שנוצר ועל אופן הצגתו לצופה‮.‬ בעיצוב לאינטרנט‮ ‬נצטרך להתחשב בפלטפורמת התצוגה שהיא המסך‮.‬ כלומר‮: ‬גדלי מסך שונים‮, ‬עוצמת תאורה שונה‮, ‬אם תאורת המסך כהה מדי או בהירה מדי‮, ‬הדבר ישפיע על אופן ראיתנו את המוצר המוגמר‮.

רזולוצית מסך שונה‮. ישנו הבדל בין עיצוב  אתר למשל לרזולוציה של 4201 ‬על ‮867 לבין עיצוב אתר לרזולוציה של 008 על 006.

בעיצוב אתר לרזולוציה גבוהה נוצר משטח עבודה רחב יותר וכתוצאה מכך יש למצוא פתרונות יצירתיים לקומפוזיצית הדף‮.‬יש להתחשב בסוג הדפדפן‮, ‬כאן צריך להתיחס אף לאופן בו כל משתמש בונה את תצוגת הדף‮, ‬כלומר כמה שורות מידע (מלבד שדה כתובת האתר) ‬מופיעות‮ ‬בחלקו העליון של הדף ובחלקו התחתון‮, ‬באיכות החיבור לאינטרנט ובפונטים המקובלים בשימוש‮. ‬כלומר נוצר מצב שהעיצוב לאינטרנט ייראה קצת שונה ולפעמים‮ ‬ מאוד שונה לגולשים שונים‮.‬

לעומת זאת‮ ‬עיצוב גראפי לדפוס ‬המוצר המוגמר ייראה בדיוק כפי שהמעצב תכנן אותו‮. ‬משטח העבודה הוא סטטי‮, ‬דו-ממדי או תלת-ממדי‮, ‬נייר או כל חומר אחר‮, ‬ולכן ניתן במדויק‮ ‬לצפות כיצד העיצוב ייראה הן מבחינת הקומפוזיציה‮, ‬גודל העיצוב‮, ‬פונטים‮, ‬צבעים‮, ‬וכאן מתווספת‮ ‬לעיתים‮ לחווית הצופה, גם תחושת החומר עליו מודפס העיצוב‮, ‬מה שלא קיים בעיצוב דיגיטלי‮. ‬הצופה רואה את המוצר תוך שניות ספורות ומקבל במהירות את המידע הכללי לגביו‮, ‬לעומת האינטרנט שם אופן הצגת המידע תלוי, כפי שהזכרתי כבר מקודם‮, ‬במהירות החיבור‮ ‬הקובעת את מהירות טעינת הדף‮, ‬בסוג הדפדפן‮, ‬ובאופן בו המוצר עוצב‮ (אתר/מצגת), ‬כמו לדוגמה כשאתר עמוס בתמונות הוא‮, עדיין גם כיום‮, ‬ייטען באיטיות רבה יותר ומה שיופיע בראשונה יהיה הטקסט‮. ‬מצגת פלאש או סרטון וידאו כבדים נטענים באיטיות רבה (נכון להיום‮) ‬וצריך סבלנות מרובה כדי לצפות בתוצאה‮.‬

עיצוב לדפוס

הדרך בה אנו קולטים‮ ‬את המוצג באינטרנט‮, ‬אם זה באתר או במצגת‮, ‬שונה מהאופן בו אנו צופים בחומר מודפס‮. ‬בחומר מודפס‮ אנו מתיחסים לגודל מוצר קבוע ואופן חשיפת המידע אם זו חוברת או קופסת משחק הוא מיידי‮. ‬למעצב יש יכולת לקבוע כיצד החומר ייחשף לעיננו תוך שימוש בצבעים מסוימים‮, ‬ קומפוזציה מסוימת או יצירת מבנה מסוים למוצר‮. ‬מוצרים מסוימים נוכל לסובב ולצפות במידע שונה מכל כיוון‮.‬

לעומת זאת באינטרנט‮‮, ‬שם נחשף לפנינו המוצר באופן‮ "‬שטוח‮", ‬מפצים על כך ע"י שימוש באלמנטים דינמיים המאפשרים תזוזה מהירה בין דפי האתר‮ ‬או המצגת והצגת אלמנטים חשובים בקלות‮. ‬כך שיכול להיווצר מצב שבו הגולש אינו מסיים לראות את הדף אליו נכנס אם מפאת שעמום או קוצר רוח‮,‬‮ ‬והוא כבר ממהר לדפים האחרים‮. ‬כלומר הגולש הוא זה שקובע מה ובאיזה אופן יחשף לפניו המידע‮. מצב זה מצריך את מעצב האתרים להתמודד עם עיצוב אתר שתכנון ממשק המשתמש שלו ‮‬הוא בעל משקל רב‮. ‬

עיצוב נכון של‮ ‬ממשק המשתמש‮ ‬באתר הוא זה שיסייע בהובלת הגולש לפי מטרות האתר‮, ‬לכן חזות האתרים בשנים האחרונות השתנתה מקצה לקצה‮. ‬בתחילה נטו לעצב את האתרים בצורה סטטית ללא התיחסות רבה להתנהלות הגולש‮. ‬ככל שנקפו השנים ובשטח נאסף מידע לגבי התנהלות הגולש באתר ומטרת הקמת האתרים השתנתה ונעשתה‮ ‬תכליתית יותר‮, ‬השתנתה הגישה העיצובית לאתרים והחלה להיות מותאמת יותר למדיה בה היא מוצגת על מגבלותיה ויתרונותיה‮.

ביצירת‮ ‬האלמנטים הדינמיים‮ ‬בעיצוב אתר משתמשים בכלי המולטימדיה המעניק נופך נוסף ושונה לעיצוב לאינטרנט‮. ‬מצגת פלאש קצרה יכולה בהחלט להוסיף עניין בכניסה לדף ראשי‮ ‬של אתר ולהעביר את המסר בתמציתיות ובקלילות‮. באנרים קופצניים מסייעים בהבלטת נושאים חשובים ומהווים אמצעי מעבר מהיר אליהם‮, ‬לינקים ויזואליים בהחלט מושכים יותר מהייפר טקטס אף על פי שהיום נוטים לחזור לשימוש בהייפר טקסט וזאת משיקולי קידום האתר ברשת בצורה מהירה וטובה יותר‮.‬

עיצוב לאינטרנט ועיצוב לדפוס מעבירים מסרים באופן שונה ולכן על המעצב לדעת להשתמש באמצעים המתאימים בכל פלטפורמה להעברת המסר המבוקש‮.‬‮ ‬ עקרונות העיצוב מתקיימים בשניהם‮, ‬גודל תצוגה,שימוש בצבעים‮, ‬חלוקת השטח‮, ‬שימוש בטקסט‮, ‬קומפוזיציה‮, ‬אך בגלל תכונותיה-מגבלות ויתרונות‮‬‮ ‬של כל פלטפורמה התיחסות המעצב הגרפי צריכה להיות בהתאם‮.

כל הזכויות שמורות לסטודיו שרה קמינר
טלפון: 04-8670548    דואר-אלקטרוני: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
בניה ואחסון Ahoy IT סוכנות דיגטל
Studio Sara