עמוד הבית מאמרים עיצוב לפרסום באינטרנט בניית קמפיין פרסום באינטרנט-6 עקרונות חשובים

בניית קמפיין פרסום באינטרנט-6 עקרונות חשובים

MitugPic1Smallכשאנו באים להכין קמפיין פרסום באינטרנט לעסק או לכל מטרה אחרת אחרת עלינו להתייחס למספר פרמטרים חשובים. פארמטרים אלה יסייעו בידינו לבנות קמפיין פרסום אפקטיבי המשיג את יעדיו. 

 

1. מצב שיווקי קיים של המוצר.
    האם נעשתה פעולת שיווק כלשהיא בכלי תקשורת אחרים או שחשיפת המוצר  באינטרנט היא הראשונה?

2. מה מטרת הלקוח ביצירת קמפיין זה באינטרנט, האם מטרת הקמפיין היא קצרת טווח או ארוכת טווח?

3. נברר את התקציב העומד לרשותו כי מכאן יגזרו כלי השיווק האינטרנטי בתשלום שנעשה בהם שימוש בבניית הקמפיין.

4. מהם הדרכים האפקטיביות ביותר לפרסום המוצר הספציפי באינטרנט

5. פיתוח הקריאטיב בהתאם לאסטרטגיה שקבענו.

6. שימוש בכלי מדידה נכונים לשם בחינת הצלחת הקמפיין ושיפורו במקרה הצורך. 

כל הנתונים האלה מאפשרים לנו את תכנון האסטרטגיה השיווקית למוצר כלומר הגדרת המסרים, הדרך בה נפנה לקהל היעד, כלים לבחינת אפקטיביות הקמפיין ומהם יעדי הקמפיין החשובים ללקוח.


קמפיין פרסום לאינטרנט

 

נתחיל באופן בו המוצר נחשף ללקוחות עד היום.
קודם כל נשאלת השאלה האם נעשתה מלאכת מיתוג בסיסית למוצר כגון: זיהויו בעזרת לוגו המיוחד לו או שימוש בסלוגן?
האם המוצר נחשף בכלי תקשורת מסויימים ואם כן באילו הוא נחשף וכיצד? בעיתונות, בטלוויזיה, בדיוור ישיר או בפרסומות ברדיו וכדומה.

בשלב השני נתייחס למטרת הלקוח בקמפיין זה.
האם מדובר במכירת כמויות גדולות של המוצר או שהמוצר מהווה בין השאר אמצעי להכרת העסק כולו. אם כך הדבר נצטרך להשתמש באינטרנט בכלי הקידום האורגני לדוגמה המאפשר חשיפה ארוכה של המוצר ולאורך זמן. לעומת חשיפה מהירה אותה נקדם בעזרת כלים ויזואליים בולטים כמו באנרים בפלאש, סרטוני וידאו, פרסומת המופיעה בתחילת סרטון הוידאו, החושפים את המוצר במהירות רבה יותר.

נבדוק את התקציב העומד לרשות הלקוח.
אם התקציב מצומצם נצטרך לבחור בקפידה את כלי השיווק האינטרנטיים שבתשלום ולבנות תכנית פעולה מיטבית ביחס לתקציב העומד לרשותינו. למשל כמה זמן נוכל לפרסם את הקמפיין באדוורדס כדי להגיע לתוצאות אופטימליות, היכן הכי כדאי לפרסם באנרים ולכמה זמן.

נבדוק מהן הדרכים האפקטיביות ביותר לפרסום המוצר.
הכלים האפקטיביים בהם נשתמש הינם מורכבים גם מהכלים החינמיים וגם מהכלים בתשלום הקיימים ברשת.
בין הכלים החינמיים ניתן למנות: פורומים, בלוגים, טוקבקים באתרי תוכן, סרטוני וידאו ביוטיוב, שימוש באתר הלקוח(אם יש אתר), ו/או באתר המותאם גם לנייד, פרסום דף מידע בפייסבוק ו/או ברשתות חברתיות נוספות וכדומה.
בין הכלים בתשלום ניתן למנות: פרסום באנרים סטטיים או מונפשים באתרים בעלי חשיפה גבוהה, מודעות מילים בגוגל-אדוורדס, דף נחיתה המופיע בזמן שאנו גולשים באינטנרט, פרסומות קופצות בסרטי וידאו ביוטיוב לדוגמה ועוד.

עתה כשנאספו כל הנתונים האלה ניגש לקריאייטיב כלומר לפתח את המסרים והחומרים בכלים ויזואליים שונים בהתאם לאסטרטגיה שנקבעה. המסרים שגובשו יופיעו בצורה הבולטת לעין כמו למשל בעזרת אנימציה קלה וצבעונית כמו באנר פלאש לדוגמה, אותו נמקם באתר בעל חשיפה גבוהה הקשורה לתוכן המותג או יצירת מיניסייט למוצר בפייסבוק, שם יהיה ניתן לקבל מידע מורחב אודותיו ולתקשר עם המפרסם, עיצוב קמפיין המתאים לנייד, הכנת סרטון וידאו המועלה ביוטיוב וכדומה.

לבסוף, לאחר שהקמפיין ייחשף לתקופה מסוימת נערוך בדק בית.

נבדוק את ביצועי הקמפיין ולפי הנתונים שנאספו נשפר אותו במקרה הצורך.

כל הזכויות שמורות לסטודיו שרה קמינר
טלפון: 04-8670548    דואר-אלקטרוני: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
בניה ואחסון Ahoy IT סוכנות דיגטל
Studio Sara